آموزش دی وی دی |مجله آموزشی مقالات آموزشی, ترفندهای آموزشی

بهینه سازی و سئو فروشگاه اینترنتی

افزایش رقابت میان فروشگاه های اینترنتی ، نیاز به بهینه سازی و سئو سایت های فروشگاهی را برای مدیران آنها بیش از پیش کرده است. امروزه برای هر نوع محصول و کالایی ، صدها و شاید هزاران فروشگاه فعال اینترنتی وجود دارد که هدف تمام آنها فروش محصولات و کسب حداکثر درآمد ممکن می باشد. استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی موتورهای جستجو روش های مناسبی در این راستا هستند. اما بی شک ، بهترین روش جهت افزایش فروش و معرفی محصولات یک فروشگاه به کاربران اینترنتی ، سئو سایت است. با سئو ، فروشگاه آنلاین شما می تواند یک جایگاه خوب در صفحه اول گوگل بدست آورد و به راحتی به کاربرانی که به دنبال خرید کالای مورد علاقه خود هستند معرفی و پیشنهاد می شود.

با رعایت اصول زیر می توانید رتبه صفحات محصول فروشگاه اینترنتی خود را در مدت زمان کمی بهبود دهید. همچنین شرکت سئوبهینه seobehine.ir به منظور مشاوره رایگان ، تحلیل سایت و خدمات سئو و بهینه سازی انواع وب سایت ها می تواند به شما کمک نماید.

 

فاکتورهای مهم سئو سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی ، تفاوت زیادی از نظر ساختار و عملکرد با وبسایت های سازمانی یا شرکتی و خبری  دارند. همین تفاوت تا حدودی در روش ها و فاکتورهای سئو فروشگاه اینترنتی نیز تاثیر دارد. البته برای اینکه در گوگل رتبه خوبی کسب کنید ، باید همه فاکتورهای رتبه بندی سایت در سال ۲۰۲۰ را اجرا کنید ، ولی ۵ فاکتور زیر در اولویت هستند و انجام آنها برای سئو فروشگاه های آنلاین ضروری و حیاتی است.

علاوه بر فاکتورهایی که در ادامه با جزئیات توضیح می دهیم ، می توانید از تبلیغات بنری در سایت های پربازدید ، تبلیغات در اینستاگرام ، ثبت تبلیغات کلیکی در گوگل ، ایمیل مارکتینگ نیز استفاده کنید. با این حال برخی از این روشها پر هزینه هستند ولی در مقابل سئو سایت با هزینه های بسیار کمتر ، نرخ بازگشت سرمایه بهتری را نصیب شما خواهد کرد.

 

دسته بندی کالاها و ایجاد دایرکتوری

یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی و سئو فروشگاه اینترنتی ، ایجاد دایرکتوری محصولات و دسته بندی کالاهای هم خانواده است. اگر به نحوه دسته بندی فروشگاه های معتبر دقت کرده باشید ، هر محصول زیرشاخه یک دسته مشخص است. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه جهت فروش آنلاین عطر و ادکلن دارید. یکی از روش های دسته بندی می تواند ایجاد دو زیر شاخه آقایان و بانوان باشد و در هر دایرکتوری محصولات مرتبط قرار داده می شود. همچنین محصولات باید براساس برند و شرکت تولیدکننده دسته بندی شوند. با این اقدامات ، هم مشتریان شما دسترسی راحت تری به کالای مورد نظر خود خواهند داشت و هم خزنده های گوگل و مومتورهای جستجو ، درک بهتری از ساختار فروشگاه اینترنتی خواهند داشت.

سئو محتوای فروشگاه اینترنتی

فاکتور بعدی در سئو فروشگاه اینترنتی ، تولید و بهینه سازی محتوا می باشد. گوگل به محتوای نوشتاری ، تصویری و صوتی توجه ویژه ای دارد. همچنین محتوای طولانی و توضیحات کامل در رابطه با هر محصول ، کاربر را مدت زمان بیشتری روی سایت شما نگه می دارد که اعتبار سایت را بالا می برد.

باید سعی کنید در مورد هر کالا یا محصولی که برای فروش ارائه می دهید ، توضیحات و مقالات تخصصی منتشر کنید. در عین حال می توانید به مشتریان خود اجازه نوشتن نظرات و تجربه خود را بنویسند ، این کار به راحتی موجب افزایش محتوای صفحات محصولات می شود.

سئو قالب سایت فروشگاه اینترنتی

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند ، معمولا قالب های آماده را نصب می کنند و یا افزونه هایی مانند ووکامرس را برای ارتقای یک سایت به فروشگاه اینترنتی ، مورد استفاده قرار می گیرند. در این شرایط باید فشرده سازی کدهای html و بهینه سازی قالب را انجام دهید. معمولا بسیاری از قالب های آماده ، کدهای اضافه و غیر ضروری دارند که امکان دارد حتی یک بار هم در سایت شما مورد استفاده قرار نگیرند ، پس باید آنها را شناسایی کرده و حذف کنید.

بهترین افزونه وردپرس برای سئو کد قالب ، autoptimize است که می تواند با افزایش سرعت سایت ، زمان بارگزاری صفحات را کاهش دهد.

بهینه سازی تصاویر محصولات

تصاویر ، بخش مهمی از فروشگاه های اینترنتی هستند و درج تصاویر باکیفیت از محصولات اهمیت زیادی در رتبه صفحات در گوگل دارد. اما اگر تصاویر حجم بسیار بالا و فرمت نامناسبی داشته باشند ، می توانند به سئو سایت شما ضربه بزنند. به همین دلیل باید تصاویر سایت را کاملا بهینه کنید. استفاده از فرمت مناسب تصویر و کاهش حجم عکس محصولات با استفاده از نرم افزارهای تخصصی را در دستور کار قرار دهید.

نکته مهم بعدی در مورد سئو تصاویر ، درج عنوان و متن جایگزین alt tag مناسب برای هر تصویر است.

توجه به سئو نسخه موبایل فروشگاه اینترنتی

افزایش کاربران موبایلی و استفاده از تلفن های همراه هوشمند جهت خرید ، جستجو در اینترنت و بازدید از سایت ها ، توجه گوگل را به سئو موبایل بیشتر کرده است. اگر از قالب آماده استفاده می کنید مطمئن شوید که کاملا ریسپانسیو طراحی شده باشد در غیر این صورت هرگز نمی توانید رتبه مناسبی در گوگل کسب کنید.

نسخه موبایل یک فروشگاه اینترنتی از نسخه دسکتاپ اهمیت بیشتری دارد و حتی برای سبقت از برخی رقبای خود می توانید اپلیکیشن موبایل فروشگاهی را طراحی کنید.

جهت هرگونه سوال و مشاوره های رایگان سئو می توانید با شرکت سئوبهینه به آدرس seobehine.ir مراجعه نمایید. همچنین وب سایت analyser.seobehine.ir با بیش از ۵۰ ابزار کاملا رایگان آنالیز سایت ، ایرادات و نقاط ضعف وبسایت شما را مشخص خواهد کرد تا بتوانید به راحتی آنها را برطرف و سئو سایت خود را تقویت کنید تا رتبه بهتری در گوگل بدست آورید.