آموزش دی وی دی |مجله آموزشی مقالات آموزشی, ترفندهای آموزشی

چگونه وب سایتی برای فروش موثر یک محصول طراحی کنیم ؟

فروش موثر در سایت با طراحی درست ممکن است

سلامی مجدد به همه دوستان علاقه مند به دیزاین وب و گرافیک

در این نوشته قصد دارم با ذکر ۳ نمونه در باب اینکه به چه نحو وب سایتی برای فروش موثر یک کالا دیزاین کنیم صحبت مفید و مختصری داشته باشیم .

تعریف صحیح یک تارنما برای فروش موثر یک کالا

قبل از اینکه بخوایم در باب مسائل فنی و دقیقتر صحبت کنیم باید اول بدونم منظورمون از یک تارنما برای فروش موثر یک کالا چیه ؟ منظور ما وب سایتیست که معلومات کالا مورد نظر ما رو داخل خودش قرار داده باشه و اون معلومات به شکلی به نمایش قرار داده بشه که بتونه در فروش اون کالا موثر باشه و صرفا معرفی کننده کالا نباشه که اصطلاحا از این سایت ها و صفحات با اسم صفحات فرود اسم برده میشه . وقتی که بحث فروش و مسائل مالی هست ما باید به موارد فراوانی توجه داشته باشیم ، از نمونه جذب و متقاعد کردن خریدار در کمترین لحظه ممکن و ممکن آوری بستر خوب برای خرید کالا و در حقیقت بالا بردن نرخ خرید .

چنین تارنما هایی منحصرا برای فروش یک یا چند کالا دیزاین میشن و اطلاعاتی در دست مخاطب قرار داده میشه که بطور کلی با اون کالا یا تولیدات مرتبط بوده و جهت تشریح قابلیت ها ، خدمات و خصوصیت های اون دیزاین خواهد شد .

تارنما فروش موثر یک کالا چه خصوصیت هایی دارد ؟

به طرز مختصر و مفید به چند خصوصیت بنیادی و مهم در چنین تارنما هایی اشاره میکنیم که امیدوارم با جمع بندی نهایی که در انتهای نوشته انجام میدیم بتونید این خصوصیت ها رو به روش ملموس حس کنین :

  • ترجیحا دیزاین به روش تک صفحه ای یا One Page باشه
  • از عکس ها حجیم و هر چیزی که باعث دیرتر لود شدن سایت بشه خودداری کنین
  • ترجیحا از رنگ های مرتبط با کالا استفاده کنین
  • با تغییر رنگ های ناگهانی و بی مورد ، تمرکز خریدار بر روی محتوا و معلومات کالا رو از بین نبرید
  • سعی کنین در قسمت بخش صفحه به سوالاتی که ممکن است برای مخاطب پیش بیاد با پرسش و جواب های کوتاه که هم حالت اطلاع رسانی داشته باشه هم سوالی ، صریح و واضح اشاره کنین
  • از انتقال مخاطب به صفحه دیگه خودداری کنیم و تمامی معلومات نیاز رو در همون صفحه در اختیارش قرار بدیم
  • از شلوغ کردن بی مورد سایت جلوگیری کنین و بیشتر روی محتوا و متفاعد سازی خریدار کار و فکر کنین
  • بهره برداری از گزینه Call to Action و یا همان عبارت هایی مانند ” هم اینک ثبت اسم کنید” ” هم اینک سفارش دهید ” و … در مکان خوب و قابل دید با رنگی واضح و جداگانه
  • از کمترین متون نوشتاری استفاده کنین چون مخاطب تمایلی به خواندن متن زیاد نداره
  • برای تشریح قابلیت ها بیشتر از عکس ها و آیکن ها سود ببریم تا نوشته های بلند بالا
  • خیلی هوشمندانه قابلیت ها برتر و ویژه کالا خود رو به رخ بکشید
  • شماره تلفن رابطه با خدمات رسانی یافروش هر لحظه در معرض مخاطب باشه
  • آفر های ویژه و یا تخفیفات رو در حوالی جدول هزینه کالا قرار بدید
  • افتخارات کمپانی یا سری خودتون رو در باب کالا مورد نظر در مکانی خوب به مخاطب گوش زد کنین
  • برای سفارش کالا از فرم های پیچیده و بلند بالا استفاده نکنین چون تنها ۵% مخاطبین علاقه به تکمیلش دادند و ترجیح میدن معلومات کمتری تایپ کنند یا سفارششون رو تلفنی ثبت کنند . پس با کوتاه ترین معلومات سفارش ور از خریدار دریافت کنین
  • بعد از ثبت سفارش مستقیما هزینه کالا رو از روش پرداخت آنلاین یا پرداخت موبایلیاز خریدار دریافت کنین
  • بعد از تکمیل فرم سفارش و پرداخت هزینه خریدار رو به صفحه ای که بتونه با شما رابطه بر قرار کنه انتقال بدید که خریدار تا تازه ترین لحظه احساس کنه شما پشتیبان خوبی برای کالایی که خریده هستید

۳ پوسته خلاقانه با نرخ فروش بالا

در پایین میتونید ۳ پوسته بی مانند ، خلاقانه و با نرخ فروش بالا رو مشاهده کنین که تمام تلاش خودشون رو کردند تا به شکلی بطور کلی بهینه معلومات کالا رو در دست مخاطب قرار داده و اونو به فروش برسونند :

پوسته Qards

یک برنامه همه فن حرید برای متقاعد کردن خریدار برای خرید و جامع از جهت محتوای مرتبط با کالا . با اسکرول کردن سایت به روش ناگهانی و شوکه کننده بخش محتوایی سایت تغییر چهره و رنگ داده و محتوی خاص خودش رو به شما نمایش میده و در همه این اسلاید ها اگر دقت کنین آیتم‌های خرید و امکاانات تازه وجود داره . پوسته بسیار خوبی هم از جهت تنوع رنگی هست .

پوسته Macaw

یک پوسته بطور کلی دلچسب که به روش تک صفحه ای One Page دیزاین شده . ساده و کاربردی برای فروش کالا مورد نظر . فراری از هرگونه شرح و موارد اضافه و یک دست بودن سایت از جهت رنگی از خصوصیت های این پوسته هست

پوسته Phones

باز هم یک پوسته One Page با این وجود بسیار دارای اختلاف و شدیدا خلاقانه . بهره برداری از تصویر تولیدات و بدون هیچ توضیج اضافه . در کمال تاسف طرحان فکر میکنند به هر میزان بیشتر در باب کالا شرح و معلومات درج کنند فروش بهتر خواهد بود که بطور کلی اشتباهه و من امیدوارم چنین سایت هایی هر روز بیشتر بشند . بهره برداری از کلید Call To Action در این سایت بسیار خوب و حرفه ای کار شده .

بسیار بسیار محشر ، امیدوارم مطالب مطرح شده و بررسی هایی که در باب تارنما های فروش کالا انجام دادیم ، مطالب مطرح شده ابتدایی بنده در این نوشته رو به روش عملی تشریح کرده باشه . از شما به عنوان یک طراح وب ایرانی تقاضا میکنم بیشتر از گرافیک به معماری محتوا و معلومات هزینه کنید چون تارنما هایی ایرانی در این عرصه بسیار ضعیت هستند . خوشحال میشم نظرها شما رو هم پیرامون این نوشته بدونم . نظرها خودتون رو از بخش دیدگاها در همین نوشته با من به اشتراک بگذارید .

اگر این آموزش برای شما مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید

لینک منبع