آموزش دی وی دی |مجله آموزشی مقالات آموزشی, ترفندهای آموزشی

چه چیزهایی دلیل ایجاد یک تارنما خوب برای مدارس می شود

چه چیزهایی دلیل ایجاد یک تارنما خوب برای مدارس می شود

برای دیزاین یک تارنما خوب سوالات فراوانی مطرح می شود.سوالاتی از قبیل: چگونه باید صفحات اصلی وب سایتمان را سازماندهی کنیم؟ بهترین جانشین برای اجرای دقیق فرامین چیست؟ چگونه قادر ایم بهترین تجارب کاربری ایجاد نماییم؟ کدام دسته از عکس ها برای صفحه در ابتدا وب سایتمان خوب ترند؟ مدت لحظه پخش ویدئوهای وب سایتمان چقدر باشد؟ چگونه می توان عکس ها شخصی در تارنما گذاشت؟

 زینب شاه مرادی – مرکز یادگیری آن رد

سوالات در باب دیزاین تارنما تا حدودی نامحدود هستند با اینحال چیزی که در این بین از همه مسائل با اهمیت تر است، نحوه دیزاین یک تارنما خوب برای مدرسه می باشد.
با این وجود این پرسش تا حدودی به نوع مدارس بستگی دارد. برای نمونه تارنما مدارس هر روزه به کل با مدارس شبانه روزی دارای اختلاف بوده  و یا تارنما های مدارس شبانه روزی و غیر انتفاعی، بطور کلی با تارنما مدارس دولتی فرق دارند. سری ای از بهترین تمرین ها  و استانداردهای ضروری قابل کاربری برای هر نوع مدرسه می باشد و با این وجود هیچ فرقی هم ندارد مدرسه چقدر بزرگ و یا کوچک باشد. ما در این نوشته چند رهنمود کاربردی برای دیزاین تارنما مدارس در حالت کلی عرضه می دهیم. لطفا با ما همراه باشید:

تارنما خوب مدرسه باید نوعی احساس هیجان انگیز در جستجوی داشته باشد
نخستین چیز و با این وجود اصلی ترین فاکتور در دیزاین تارنما مدارس این است که یک نوع برنامه هیجان انگیز و خوب برای آن در نظر بگیریم. یعنی برنامه، محتوا ،عکس ها و ویدئوها همگی جالب و مرتبط با اهداف مدرسه باشند. به جای این که به رقابت با دیگر تارنما ها هزینه کنید، از خودتان این پرسش را بپرسید:
چرا باید این تارنما را دوست داشته باشیم؟
 آیا این تارنما متناسب با اهداف مدرسه ماست؟
 آیا این دیزاین تارنما کمکمان می کند تا به اهداف مورد نظرمان برسیم؟
جولیان همیلتون، از نامزدهای دریافت جایزه برتر برنامه تارنما مدارس در قسمت فینال مطرح نمود: وقتی مدارس به اهداف مورد نظر خود در دیزاین تارنما آگاه باشند، همه چیز درست در سر جای خود قرار می گیرند. قانون های بسیار فراوانی برای دیزاین یک تارنما تازه می باشد.

تارنما مدارس در بیشتر مواقع یک مخاطب اصلی در بر دارد
تارنما های خوب مدرسه هیچ گاه تمرکز خود را بر روی مخاطبین متعدد از هر سطحی معطوف نمی کنند. حتی پیوسته سعی می کنند در همه قسمت های تارنما خود بر روی عده ای از مخاطبان ثابت از قبیل اولیای دانش آموزان تاکید کنند. در حقیقت در بسیاری از موارد، این اولیای دانش آموزان هستند که هدف اصلی برنامه های تارنما مدرسه قرار می گیرند.
برای نمونه، نگاهی به تارنما Grand River Academy بیندازید. محتوای لازم ، مرتبط به جذب دانش آموزان در آتی  است. ولی باید گفت هنوز هم از دکمه های ویژه پیمایشی در گوشه سمت راست صفحه برای تماس با والدین استفاده شده است.

اجرای محتوای مهم، راحت تر است
از آنجایی که هشتاد و سه درصد از مسیرهای جستجو حدودا با یک اصطلاح نامشخص شروع می گردند ( مانند جستجوی بهترین مدارس در نزدیک شما) ، صفحه اصلی تارنما مدرسه بایستی به سادگی به پنج پرسش اساسی جواب دهد تا مصرف کنندگان قادر باشند به این نتیجه برسند که در مکان خوب خود قرار دارند.

این پنج پرسش اساسی عبارتند از:
چکار می کنید؟
چه چیزی شما را منحصر بفرد کرده است؟
چگونه می توان معلومات بیشتری کسب نمود؟
چگونه می توانم شما را پیدا کنم؟
آیا باید فرم مخصوصی را پر کنم؟
برای این که درک واضحی از این سوالات داشته باشید، توصیه می کنیم پست پایین را مطالعه بفرمایید
 

عدم وجود صفحات مُرده ( صفحات منسوخ ) در تارنما
صفحاتی که انتهای منسوخ و یا به عبارتی مرده دارند، زمانی شکل می گیرند که نوشته ای را در انتهای هر صفحه به روش ناقص رها می کنید. بیشتر مدارس تارنما های خود را با صفحات مرده به انتهای می رسانند. این تا حدودی لحظه گیر بوده و اطمینان از این که هر صفحه حاوی گام هایی از قبل دیزاین شده باشد را کاهش می دهد.
با این وجود باید یادآوری کنیم که وقتی تارنما مدرسه را با صفحه ای مرده به انتهای برسانید، کنترل خود را درمقایسه با دیگر صفحات از دست داده و بازدید کنندگان قادر نیستند وارد یک پروسه جستجوی منظم شوند .
تارنما های خوب مدارس شامل صفحات مرده نیستند حتی، اطمینان حاصل می کنند که صفحات بالاخره، حاوی یک عملکرد برای وارد شدن به صفحه بعدی می باشند. یک مثال مشهور در این عرصه، تارنما Georgetown Visitation Preparatory College می باشد که دکمه های فراخوانی متعددی  در هر یک از صفحات مجزا تارنما خود قرار داده است. فرقی نمی کند که تارنما خود  را به چه نحو به انتهای برسانید.با این وجود یک توصیه ارزنده در انتهای هر صفحه وجود خواهد داشت.
تارنما مدارس بایستی با محتوای واقعا فرضیه آل تکمیل گردد
با این که دیزاین های خوب فورا  بازدید کنندگان را ترغیب به ماندن در تارنما می کنند ،با اینحال در حقیقت این محتوای خوب است که مصرف کنندگان را سرگرم و علاقمند به تارنما ها می کند. محتوای تارنما مدارس دو عنصر اساسی را در خود جای گرفته است: محتوای تصویری که در شکل عکس ها وارد می شوند و محتوای نوشتاری که شامل متونی هستند که شما برای بیان جریان ها و فرضیه های خود  به کار می گیرید.
در این مواقع، از آنجایی که امروزه بازدید کنندگان بیشتر اسکنر هستند تا خوانندگان، بیشتر محتوای خوانهده شده در تارنما شما بر روی موبایل های همراه آن ها ظاهر می شود. تارنما های بسیار موفق پیوسته این عوامل را مد نظر می گیرند و متون نوشتاری خود را متناسب با این دو هدف سازگار می کنند.

جستجو در تارنما مدارس بایستی به روش بهینه باشد
خیلی ساده است…. قادر اید صاحب بهترین تارنما مدرسه در دنیا باشید! با اینحال چگونه؟ بهترین تارنما های مدارس حاوی استراتژی های مناسبی از سئو هستند که می تواند تا حدودی دلیل ایجاد ترافیک بیشتر دیداری آن ها شود. برای کسب معلومات بیشتر در خصوص نحوه ارتقاء کارایی تارنما مدارس خود با ما در رابطه با باشید.

تارنما مدارس حاوی معماری بسیار دقیق است
شیوه که شما  برای ساختار تارنما خود و نحوه پیمایش حتوای آن در نظر می گیرید، می تواند تاثیر محشری بر کسب موفقیت آن داشته باشد. بازاریابان مدرسه بایستی مهعماری دقیق تارنما را مد نظر گیرند و سازماندهی بینهایت خوبی پیرامون محتوا و ساختار آن برای درک از تجارب کاربری منحصر بفرد عرضه نمایند.
یکی از اصلی ترین معلومات مرتبط با معماری تارنما، جستجوی نوار تحقیق است که از هر جایی ممکن بوده و در حقیقت به سادگی قابل جستجوست. برای نمونه، تارنما Hotchkiss از یک نوار نقره ای رنگ در منوی اصلی خود استفاده کرده اند که از روش پنل وب سیات ممکن است و به سادگی می توان آن را جستجو کرد.

تارنما مدارس به خوبی با رسانه های اجتماعی ادغام می شود
رسانه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای جذب بازار موجود برای مدارس بوده و این همان جایی است که والدین لحظه بسیاری را به روش آنلاین صرف می کنند. در این مواقع، هدف نهایی، ترغیب والدین برای بازید از سایت و نه صفحه اینستاگرام شماست. امروزه اشتباه رایج در دیزاین بیشتر تارنما های مدرسه، بهره برداری از رسانه های اجتماعی برای جذب مصرف کنندگان بیشتر در صفحات فیس بوک و اینستاگرام می باشد.
حدودا هر یک از تارنما های مدارسی که وجود دارند، یک بخش رسانه اجتماعی دارند از آنجاییکه می دانیم که رسانه اجتماعی تا چه اندازه برای مخاطبین ما مهم قلمداد می گردد. رسانه اجتماعی محتوایی به روز بدون هرگونه کپی برداری در اختیارتان قرار داده  و با اینکه در حال حاضر رسانه های اجتماعی بسیار باب شده اند با اینحال تارنما های مدارس با بهره برداری از رسانه های اجتماعی تنها چند سالی ات که اینچنین مشهور شده است.

تارنما مدارس با بهره برداری از برنامه نویسی سفارشی قدرت بالاتری کسب می کند
در قلب هر تارنما خوب، یک استراتژی، یک برنامه و محتوا نهفته است. با اینحال همه این ها به محلی خوب یا به اصطلاح یک خانه نیاز دارند. اگر در جستجوی وب سایتی مدرن و خوب هستید، بایستی از یک برنامه نویسی سفارشی و دیزاین مخصوص استفاده کنید که دلیل می شود روند ایجاد تارنما مدرسه، به روش راحت و دور از تنش انجام گیرد.

منبع: دیزاین سایت فرضیه پویا