آموزش دی وی دی |مجله آموزشی مقالات آموزشی, ترفندهای آموزشی

۵ راه برای بهره برداری از فن آوری موبایل در کلاس درس (۲)

۵ راه برای بهره برداری از فن آوری موبایل در کلاس درس (۲)

فن آوری توانمند است و می توان از طرق متفاوتی برای نیرومند کردن آموزش از آن استفاده کرد.

در نوشته قبل عنوان کردیم که بهره برداری از فن آوری در تحصیل رو به گسترش است، با اینحال تعداد فراوانی از دانشجویان و دبیران از فن آوری تنها برای کارا شدن و نه موثر بودن استفاده می کنند. نوشته قبل که قادر اید آن را از اینجا بخوانید، به پژوهشی در آفریقای جنوبی اشاره نموده و نتایج آن بر این ادعا استوار بود که دانشجویان و اساتید با بهره برداری از موبایل کارایی خود را گسترش می دهند و نه اثربخشی را.

 

کارایی در محل کار به معنی مدت زمانی است که انجام یک کار طول می کشد، همزمان با اینکه اثربخشی سطح نتایج از فعالیت های مردم است .

پیشتر تصمیم گرفته ایم ۵ راهی که بر اثربخشی تاکید دارد بیاوریم.

۱. بهره برداری از خصوصیت ضبط صدا

نخستین موردی که می توان به آن اشاره نمود بهره برداری از خصوصیت ضبط صدا برای برقراری تماس به جای نوشتن است. دانشجویان معمولا نیاز به بازخورد شخصی و با کفایت برای کاری که انجام می دهند دارند، به دلیل تماس کم بین دانشجویان و اساتید در دوره های آموزشی حال حاضر، بالاخص در دوره های الکترونیکی و آنلاین، عرضه دهندگان می توانند از خصوصیت ضبط صدا – که روی اکثر تلفن های هوشمند می باشد – برای عرضه این بازخورد ها به دانشجویان بهره ببرند. پژوهش ها نشان می دهند که نه فقط دانشجویان بازخورد این چنینی را دوست داشته اند حتی آن را بر شیوه های دیگر مانند شیوه های نوشتاری ترجیح می دهند.

دانشجویان معمولا نیاز به بازخورد شخصی و با کفایت برای کاری که انجام می دهند دارند، به دلیل تماس کم بین دانشجویان و اساتید در دوره های آموزشی حال حاضر، بالاخص در دوره های الکترونیکی و آنلاین، عرضه دهندگان می توانند از خصوصیت ضبط صدا – که روی اکثر تلفن های هوشمند می باشد – برای عرضه این بازخورد ها به دانشجویان بهره ببرند.

۲. ابزارهای رای دهی برخط

ابزارهای دیجیتال رای دهی/ آزمون گیری برخء می توانند تحت نام بلیط های ورودی و خروجی کلاس درس برای ارزیابی های رسمی استفاده شوند. عرضه دهندگان می توانند از این ابزارها (که بسیاری از آنها رایگان هستند) برای تعیین سطح دانشجویان و دانش آموزان بهره ببرند. شیوه های گفته شده می تواند دیدگاه متفاوتی درمقایسه با میزان نقاط قوت و ضعف دانشجویان به اساتید و دبیران کلاس بدهد و به راهنمایی کردن آنها کمک کند.

three. ایجاد ویدئوها

علی رغم اینکه دانشجویان قادرند یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای پیرامون مسئله مورد مطالعه کلاس درس بنویسند، با اینحال بسیاری از آنان مطالب خود را  بدون داشتن درکی از آن از شبکه جهانی وب کپی و پیست می کنند، اساتید و دبیران می توانند از دانشجویان بخواهند تا یک ویدئوی ۵ دقیقه ای و یا فایل صوتی با مدت لحظه حتی کمتر از ۵ دقیقه ای پیرامون مسئله مورد بررسی و آنچه به دست آورده اند ایجاد کنند.

four. گفتگو و تالارهای گفتگوی برخط

اساتید می توانند از خصوصیت های گفتگوی گروهی تلفن های هوشمند استفاده کرده تا یک تالار گفتگوی آنلاین برای ایجاد انگیزه پیرامون مسئله درس ایجاد کنند، حتی بیرون از کلاس. دانشجویان می توانند همزمان با اینکه در خانه هستند یا در تعطیلات حتی بدون حضور استاد – پیرامون مسئله کلاس صحبت و بحث کنند تا درک خود از مفاهیم را بالا ببرند.

اساتید می توانند از خصوصیت های گفتگوی گروهی تلفن های هوشمند استفاده کرده تا یک تالار گفتگوی آنلاین برای ایجاد انگیزه پیرامون مسئله درس ایجاد کنند، حتی بیرون از کلاس.

۵. بهره برداری از کدهای QR

کدهای سریع العمل (QR) راه خوب دیگری برای بهره برداری از موبایل در کلاس درس هستند. لینک به منابع بیشتر، دیاگرام ها و عکس ها پیچیده، از دیگر راه حل هایی هستند که می تواند به روش کد شده در دست دانش آموزان قرار گیرد.

 

 

شیوه های بسیار دیگری نیز می باشد که هر دوی دانشجویان و اساتید می توانند از آن به روش خلاقانه – از موبایل در کلاس درس – بهره ببرند. مجددا تاکید می کنیم که فن آوری توانمند است و مزایای آن بسیار بیشتر از کارا نمودن فعالیت های ماست. فن آوری می تواند سود وری را گسترش دهند و به ما کمک کند تا به نتایج بهتری در کارمان که در اینجا به طرز واضح فعالیت ها و نتایج کلاس درس است – دست پیدا کنیم، و از این طریق کار ما را موثرتر کند.

شما از فن آوری موبایل در کلاس درس چه استفاده موثری می کنید؟

مطالب مرتبط:
۵ راه برای بهره برداری از فن آوری موبایل در کلاس درس (۱)۵ راه برای بهره برداری از فن آوری موبایل در کلاس درس (۲)

 

 

منابع :

elearningindustry.com

۵ Efficient Makes use of of Cellular Expertise in The Classroom

Are you utilizing cell know-how within the classroom in an efficient approach?

بخش آموزش الکترونیک سایت آن رد
تهیه:سید خاموشی،تنظیم: نیلوفر یاقوتی