آموزش دی وی دی |مجله آموزشی مقالات آموزشی, ترفندهای آموزشی

eight نکته برای ایجاد راه شخصی در آموزش آنلاین (three)

eight نکته برای ایجاد راه شخصی در آموزش آنلاین (three)

شخصی سازی آموزش آنلاین شامل فعالیت های آنلاین آموزشی، ارزیابی، و اهداف می شود که برای هر فرد به روش سفارشی دیزاین شده است. هیچ دو برنامه های آموزشی آنلاین برای یکسان نیست! پیشتر eight نکته که به ایجاد و پیشرفت مسیر شخصی برای هر فردی در آموزش آنلاین سازمان کمک می کند بخوانید…

در نوشته eight نکته برای ایجاد راه شخصی در آموزش آنلاین (۱) – دو نکته اول را عنوان کردیم پیشتر بخوانید …

در نوشته eight نکته برای ایجاد راه شخصی در آموزش آنلاین (۲) –

 

آموزش را با علایق و احساسات شخصی مردم ادغام کنید

کارمندان باید قادر باشند تا با دوره آموزشی آنلاین خود به روش شخصی تماس برقرار کنند، حتی اگر آنها مردم متخصصی بوده و در حال گذراندن سری توانایی حرفه ای هستند. بدین جهت، شما می بایست از علایق، احساسات و سلایق آنها باخبر شوید و وقتی که برنامه های آموزشی را دیزاین می کنید، در تنظیمات سیستم مدیریت آموزشی (LMS) از این معلومات استفاده کنید. اجازه می دهد کارکنان خودش عده ای تنظیمات را مطابق با میل خود انجام دهند، و منابع آموزشی آنلاین خود را نیز مطابق با دانش و نیاز خود تنظیم کنند، در این اوضاع امکان برقراری ارتباطی ذهنی و حسی با دوره بیشتر خواهد شد.

 

 

برای دانستن علایق و سرگرمی های مردم قادر اید از تحقیقات ها و پرسشنامه های آنلاین استفاده کنید، از این معلومات برای برقراری تماس بین درس با مدلهای جهان حقیقی و ایجاد بازی های جدی استفاده کنید.

 

eight. بر روی نتایج عملی متمرکز شوید

در مسیر شخصی سازی آموزش آنلاین و کلا در روش آموزش های آنلاین (آن هم برای کارمندان) اصلی ترین نکته عملگرایی است. اگر کار کنان شما نتوانند آنچه را آموخته اند به مرحله اچرا گذارده و در رفتار از آن بهره ببرند، دوره شما دوره با ارزشی نبوده است! از این حیث، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا فعالیت های دیزاین شده در دوره آموزشی آنلاین به جهان حقیقی نزدیک باشد. تحت نام مثال، سناریوهای متفاوتی را برای یک تمرین بچینید که از خصوصیت های شخصیتی خریداران ناشی شود (مثلا فرد با یک خریدار بداخلاق مواجه است و در سناریوی دیگری خریدار بی حوصله است و …) و با مشابه سازی های آموزشی اجازه دهید کارکنان توانایی ضروری را در خصوص نوع رفتار به دست آورند و پیامدهایی که تصمیمات و رفتارهای نادرست در پی دارند را تجربه کنند. هر تصمیم اشتباه در یک سناریو اتفاق می افتد و آنها را به یک نتیجه نامطلوب نزدیک می کند. از این راه می توانند به روش مجازی از اشتباهات خود درس گرفته و ضروری نیست این آزمایشات در جهان حقیقی تکرار شود.

 

شخصی سازی آموزش آنلاین نیازمند پژوهش های عمیق، بازخورد و هم کاری بالای کارکنان است، بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که شخصی سازی آموزش به نسبت دیگر شیوه های آموزش آنلاین هزینه های بالاتری دارد. در این نوع آموزش کارکنان نقشه فعالی را در تجربه آموزشی داشته و هم کاری آنها نیز در مسیر دیزاین آموزشی شدیدا دیده می شود.

آنچه که در جمع بندی این نوشتار قادریم بگوییم چنین است که شخصی سازی آموزش آنلاین نیازمند پژوهش های عمیق، بازخورد و هم کاری بالای کارکنان است، بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که شخصی سازی آموزش (عرضه مسیر شخصی در روش آموزش) به نسبت دیگر شیوه های آموزش آنلاین هزینه های بالتری دارد. در این نوع آموزش کارکنان نقشه فعالی را در تجربه آموزشی داشته و هم کاری آنها نیز در مسیر دیزاین آموزشی شدیدا دیده می شود. این نوع آموزش به ایجاد یک فرهنگ یادگیری سازمانی قوی کمک شایانی می کند، به علاوه از طرف دیگر رضایت کارکنان را گسترش داده و دلیل حفظ کارکنان با استعداد می شود.

 

 

آموزش و معضل نیروی انسانی درکشور

زمانی برای انجام یک طرح با چندین عدد از مردم موفق کشورمان در کسب و کارهای گوناگون گفتگو کردم، این گفتگو جهت دریافت و مکتوب کردن مساله ها و مشکلاتی بود که آنها در کار خود در ایران با آنها مواجه بودند، مسائل مطرح شده گوناگون بود با اینحال موضوع ای که می تواند به بحث ما مرتبط باشد، مساله های آن ها پیرامون نیروی انسانی بود! 

بیشتر این مردم از عدم مهارت نیروهای انسانی جوان که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و وارد مارکت کار می شدند ابراز نگرانی و نارضایتی می کردند، فاصله قابل توجه فرد فارغ التحصیل با نیازهای مارکت و تخصص عملی، کمپانی های بزرگ را مجبور می کرد تا خود به تربیت نیروی انسانی بپردازند.

هزینه های تحمیلی به کمپانی برای تربیت نیروی انسانی کارشناس یکی از گلایه های آنان از اوضاع جامعه است. نارضایتی های بزرگتر زمانی مطرح می شد که کمپانی های بزرگ زمینه مورد بررسی بر این باور بودند که نیروهای جوان بعد از کسب آموزش و دریافت تخصص کافی به مشارکت با کمپانی ادامه نمی دهند و در جستجوی شغل راحت تر با حقوق بیشتر هستند! و به سادگی محیط را ترک می کنند، به بیانی تعهد و حس مسئولیت به سازمانی که آن ها را آموزش داده در بین نیروهای جوان کشور نیست. آن چه که ما در سری مقالات بدان ها اشاره می کنیم کمک به سازمان ها برای آموزش است با اینحال به نظر شما به چه نحو می توان تعهد به سازمان را میان کارمندان تقویت نمود؟

 

منابع:

ELearning In 2017: The Journey Is Simply Starting – Half I “KEN TURNER(LION)”

www.elearningindustry.com

ELearning In 2017: The Journey Continues – Half II

بخش آموزش الکترونیکی سایت آن رد، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی